מחברת_עיפרות_ושפורפרת_טלפון

איך מארגנים ערב לביבות? | סדנה

מאת: ציפי חארץ - מעצבת ומפיקת אירועים

מא - ת, איך לארגן ערב לביבות כמו שצריך.

אם את רוצה לארגן מסיבת חנוכה בבית ואת לא יודעת איך להתחיל – הסדנה הבאה מיועדת לך.

גייסנו את ציפי חארץ, מעצבת ומפיקת אירועים, להדרכה מפורטת ומלאת טיפים יעילים להפקה מושלמת של מסיבת החנוכה שלכם.

זה הזמן להתחיל לתכנן.

קדימה, לעבודה.

יש דברים רבים כל כך שצריך לקחת בחשבון בארגון מסיבה. איך מתחילים להתכונן בלי לאבד ידיים ורגליים בשלל המשימות?

אין צורך לאבד ידיים ולא רגליים. יש לקחת דף ועט ולשבת ל-5 דקות של מנוחה וחשיבה.

ראשית, הדרך הטובה ביותר להביא אירוע מושלם מהמחשבה למציאות היא על ידי רשימה מפורטת ומסודרת.

שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני תכנון מסיבה:

–        מה גובה התקציב שאת רוצה להשקיע ואיזה סוג אירוע את רוצה להפיק?

–         מה את רוצה להרגיש כשאת נכנסת לאירוע שלך עצמך?

בשביל להפיק אירוע מושלם ישנם כמה פרמטרים שאסור לפסוח עליהם. אני קוראת להם ‘מא’ ועד ת” – מאווירה ועד תוכן. בין לבין נמצאים כל שאר הדברים: עיצוב, אוכל, מוסיקה, צילום וכל השאר…

נתחיל:

חלק ראשון: תכנון

1.     מקום האירוע. יש צורך לוודא כי מקום האירוע מתאים לאופי ולסוג האירוע.

האם המרחב גדול ומתאים לפעילות עם ילדים/מקום המכיל את כמות המשתתפים בנוחות וברווח?

נסו למצוא מקום מתאים המספק נוחות גם למבוגרים וגם לילדים.

2.    זמן ושעה. אנחנו, הישראלים, עקביים פחות עם לוחות זמנים, אך כפופים ללוחות זמנים של מצוות – כך שמסיבה בחנוכה תקבל את מלוא תשומת הלב ודיוק בזמנים.

מומלץ לעדכן את המוזמנים בטווח שעות המסיבה ושעת תחילת הפעילות, כך הרושם שייווצר הוא כי יש מסיבה תחומה בזמן ויש בה פעילות, זאת אומרת – יש לו”ז מסודר ואיחור רק יגרום להפסד.

3.    תקציב. יש לקחת בחשבון כי מתכנן המסיבה/הבית המארח נושא ברוב הוצאות האירוע. לכן, לפני שאתם לוקחים על עצמכם משימה חשובה זו, ודאו כי אתם אכן יכולים לעמוד בתקציב.

ככלל, תקציב למסיבה לא אמור להיות ‘בשמים’. גם כמה עשרות שקלים יכולים בהחלט להספיק כדי ליצור אווירה מושלמת. אפשר לעשות סידור נחמד בחלוקה והבית המארח דואג לאווירה, לכלי אוכל, לדקורציה ולשתייה, והכנת האוכל מתחלקת בין כל האורחים.

חלק שני: ארגון המסיבה

1.     אוכל. צורת הגשת האוכל חשובה לא פחות מבניית התפריט והכמויות.

ראשית, הכול תלוי, כמובן, באופי האירוע ובגודל המקום. אם המקום גדול דיו ואת יכולה להרשות לעצמך עריכת שולחן עם מקום ברווח לכל סועד, אדרבה, הרווחת סדר, פחות לכלוך ופחות סיכוי לבלגן יוצא דופן של בופה. המסיבה תיהפך אוטומטית לרשמית יותר ומלאת תוכן.

מצד שני, התפריט חייב להיות מחייב ומוגדר יותר. לרוב בשרי או חלבי מושקע יותר, מנה ראשונה, מנה אחרונה וכו’. יש דרישה לעריכה מוקפדת ומיוחדת יותר, הן מצד הדקורציה והן מצד הכלים.

לעומת זאת, אם תבחרי בעריכת בופה תוכלי להקל על עצמך וללכת ‘על בטוח’ עם מזונות קלילים יותר ומגוונים, לאו דווקא עם התאמה מרבית ביניהם: מטוגנים שונים כמו צ’יפס, טבעות בצל, פיציות, מיני סנדוויצ’ים מעניינים, פירות וירקות חתוכים, עמדת מוזלי ועוד כיד הדמיון. האוכל מוגש כולו מראש. רבים הפתרונות לשמירה על חום וקור במזון ולכן אין צורך בהתעסקות יתר במזון.

בעריכת בופה יש צורך בהכנה כמעט כפולה של מזון. בדרך כלל משתתפי המסיבה נוטים לאכול בהפסקות, מה שאומר שכל משתתף ניגש למזון פעמיים לפחות, בממוצע, והרצון לנסות יותר טעמים הוא גדול יותר, לכן יש להתאים את הכמות. אי אפשר לא לדבר על הלכלוך בעריכת בופה – אין ספק כי הוא רב יותר. לכן אם המסיבה בבית הפרטי שלך, חשבי על זה שנית. הישיבה הלא מסודרת סביב שולחן, עם ההגשה העצמית לילדים, לפעמים עולה קצת ביוקר.

תמיד תוכלי לגבות את עצמך בהוספת מזונות יבשים לשולחן הבופה במקרה שהכול נגמר מעבר למצופה – בייגלה, ממתקים יבשים, קרקרים וגבינות וכו’.

2.      מוזיקה. מהי מסיבה ללא מוזיקה? יצירת פלייליסט מוגדר מראש חוסכת התעסקות בשעת המסיבה, שלא לדבר על האווירה שהיא מוסיפה. דאגו להכין רשימה מראש, לרמקול שיונח במקום ניטרלי ולהתאים את הווליום לחלל המקום. כמובן, תוך שמירה על איזון בטון דיבור תקין בין אנשים. (בכל אופן זו מסיבה פרטית ולא חתונה…).

3.    תוכן. חשוב מאוד שתהיה פעילות חווייתית במהלך המסיבה. את היתרונות לא צריך לפרט. האתגר הגדול הוא להתאים את אופי הפעילות לטווח גילאי המשתתפים.

הרעיון הוא לקחת תחומי עניין שכל המשתתפים ‘נגועים’ בו. הפתרון הטוב ביותר הוא בניית שתי קבוצות שונות המורכבות כל אחת מהם מילדים וממבוגרים (דורש חשיבה ותכנון מראש) והרכבת שאלות ברמות קושי שונות, כך שנוצר מצב של פעילות דו קבוצתית משותפת.

תחומי עניין לא חייבים להיות נושא מסוים, אלא גם אמצעי מאתגר שכולם ימצאו בו ענין, לדוגמה: שילוב משחק עם מוזיקה, הומור וכו’, אלו דברים שלא משנה מהו הגיל שלך. תמיד נחמד להיות שם ולקחת חלק בפעילות כיפית.

4.     תאורה ודקורציה. הגענו סוף סוף לחלק הכיפי, החלק שבו ליצירתיות אין סוף.

חנוכה הוא חג האור. יצירת האווירה המושלמת יכולה להיעשות על ידי נרות ומשחק עם תאורה מגוונת וצבעונית. חשוב מאוד להקפיד על כללי בטיחות בסביבה עם ילדים, במיוחד עם נרות שעווה. כיום יש פתרונות רבים לתאורה דמוית נרות שעובדת באמצעות בטריות – פתרון אידיאלי לסביבה עם ילדים. נרות צפים צבעוניים ישלימו יופי את האווירה. דאגו למלא בבית במקומות אסטרטגיים נחמדים – לאו דווקא על השולחן המרכזי – להשלמת האווירה.

תנו ממד צבעוני ורגוע למסיבה, או לכל הפחות לחלקה, וצרו אווירה מושלמת המתאימה במיוחד לחנוכה – חג האור.

הן בעריכת שולחן והן בבופה, דקורציה חשובה מאוד. חשוב מאוד לבחור 2-3 צבעים שאתם כדאי להישאר לכל אורך העיצוב. הצבעים צריכים להתאים, כמובן, לאופי המסיבה ולקונספט הכללי. ניתן להוסיף עוד צבע ניטרלי במידת הצורך, כך שאם, למשל, בחרת בגוונים של אדום-צהוב-כתום – צבעי האש, ניתן להוסיף צבע ניטרלי כמו שחור או לבן – לכלים, למשל, וכך על זו הדרך.

כשקונים כלים חשוב מאוד לשים לב כי הכלי הוא בעל צבע ניטרלי לשימוש חוזר, עמיד, וכמובן, שיש מקום לאחסנו בצורה טובה עד למסיבה הבאה.

ניתן להניח על כל צלחת תכנית של המסיבה/דף הכנה לפעילות, במקרה הצורך בתוספת של עט או עיפרון מתנה לכל סועד/שם של המוזמן לסידור ישיבה או אפילו דונאטצ צבעוני, חמוד וקטן על כל צלחת.

בעריכת בופה חשוב לזכור כי סימטריות משני הצדדים משחקת תפקיד מרכזי. הכוונה היא שאם מניחים זר פרחים גדול בצד ימין, חשוב מאוד להניח אחד כמוהו בצד שמאל.

מומלץ מאוד לעשות חישוב מה אנחנו הולכים להניח על השולחן, אילו סוגי מאכלים, ולהתאים את הכלים בהתאמה – קערות עמוקות בחלק הקדמי, כלים שטוחים בחלק הפנימי עם הגבהות שונות, כדי ליצור סימטריה יפה בעיצוב.

גם בכלים ובהגבהות, ולא רק בדקורציה, חשוב ליצור סימטריה בין שני הצדדים.

אם אין רצון או יכולת להשקיע בתקציב גדול לדקורציה ועיצוב, אפשר להקדיש זמן ולנסות לצאת מהקופסא, מכיוון שיש כל כך הרבה רעיונות לעיצוב יצירתי, אפילו מחומרים נפסדים, כך שלא בהכרח צריך לזה כסף.

הנה כמה רעיונות:

·         ניתן ליצור פרחים ענקיים מניירות מסוגים שונים ולהדביק בקיר – כרקע לבופה.

·         לתלות הדפסים הקשורים לנושא התכנית/המסיבה ולתלות באמצעות חוט דיג מעל השולחן המרכזי, כלפי פנים.

·         עריכת ראנר מיוחד מגזרי בדים בגוונים שבחרתם. ניתן לקחת אל-בד ולהתאימו לגודל הרצוי, ועליו להדביק גזרי בדים בצורה מעניינת עם נרות מיוחדים. מפית אישית באותם צבעים תשלים את העיצוב המעניין.

·         ניתן לעטוף קופסאות נעליים (יציבות!) בגדלים שונים בעטיפות שונות, ולהניח אותן במרכז שולחן. עליהן לשים מעין ראנר שעליו ניתן להניח את מגשי המזון. כך הרווחתן משחק גבהים מעניין עם צבעים המתאימים למסיבה.

חלק שלישי: להפוך כל מסיבה להצלחה

1.     חלוקת אחריות:

–        צילום.

יכרונות טובים הופכים אותנו למה שאנחנו, ואין כמו תיעוד מוצלח לאירוע משפחתי חם. מנו אחראי לצילומים והודיעו על כך לכל המשתתפים, כך שלא תהיה התעסקות של המשתתפים האחרים בצילום. הבטיחו לשלוח של כל התמונות לכולם. קיימות שיטות רבות להעברת תמונות בקלות ובנוחות למספר רב של משתתפים.

אפשר ליצור ‘חדר צילום’ מיוחד לשעת קבלת הפנים, לתלות בד צבעוני כל שהוא על קיר, ליצור רקע אחיד, לקשטו כפי ראות עיניכם ולארגן לידו קופסת אביזרים לצילום: משקפיים, כובעים או כל דבר אחר. רעיון טוב לשעת ההתאספות וכמובן חימום אווירה מדליק.

–        אמרגן חברתי.

היכרות בין כל האורחים (במקרה שלא מכירים) חשובה מאוד! לעתים זהו כל ההבדל בין מסיבה מוצלחת למוצלחת פחות – תנו לארח מבני הבית את תפקיד האירוח הכולל קבלת אורחים והכרות ביניהם.

–        אחראי ניקיון.

חשוב מאוד לדאוג שמישהו יפנה כל הזמן כוסות/צלחות/מפיונים/שאריות אוכל. מסיבות הופכות לאסון ברגע, וחשוב מאוד לשמור על הארגון, פחות או יותר, כל הזמן. מומלץ להבטיח פרס קטן או אפילו תמורה כספית מועטה למתנדב לחלק זה – זה שווה, בהבטחה!

2.    מזכרת. זיכרונות ומזכרות – החלק הכיפי של המסיבה. אין כמו לצאת עם משהו ביד. זה יכול להיות משהו מתוק שישאיר טעם של עוד, מסגרת לתמונה עם כיתוב מיוחד, מחזיק מפתחות עם שם נושא הערב וכו’.

יש לזכור: עד כמה שאירוע יהיה מתוכנן היטב ויהיו בו כל החלקים שהופכים אותו למושלם, מרכיב אחד תמיד נמצא בראש הרשימה, ולא משנה מה התקציב שלכם ואיזה סוג אירוע אתם מתכננים – אתם אלו שהופכים את האירוע למושלם. חיוך, שמחה אמתית ושותפות, הם אלה שהופכים אותו למושלם באמת!

אז עמעמו אורות, הדליקו הנרות ויהי רצון שיהיו לנו תמיד רק שמחות!

באירוע שלכם – הכול אפשרי. לכל חלום יש מקום.

תכנון מסיבה או אירוע, חתונה או אירוע עסקי, לא קל לעשות לבד. צוות Events By Tzippy נותן מענה לאנשים שאוהבים אירוח אך מעוטי זמן או מומחיות להתעסק בפרטים; עם שילוב של יצירתיות ותשומת לב לפרטים הקטנים אנו מגדירים רמה חדשה, תוך שימת לב לטרנד העולמי והופכים כל חלום לחיזיון מציאותי.

שירותי גרפיקה | הפקות מוסיקה | בניית קונספט ייחודי לאירוע | תכנון בופה | סידורי ישיבה | מזכרות | עיצוב פרחים

השאר תגובה

אהבתי 0
היה שווה 0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלושה פרקי תהילים לאמירה כל יום.

No Responses

את יוצאת לעבוד, אך האם זה חייב להיראות ככה?

No Responses

איפה הוא, הפורים שלי? גם את מחפשת אותו?

No Responses

מעניין ומחכים

תגובות אחרונות
מחברת_עיפרות_ושפורפרת_טלפון

איך מארגנים ערב לביבות? | סדנה

מאת: ציפי חארץ - מעצבת ומפיקת אירועים

מא - ת, איך לארגן ערב לביבות כמו שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אמור לי מה המשלוח שלך ואומר לך למה התחפשת.

No Responses

את יודעת שיש משהו שמגיע לך לגמרי בחינם?!

No Responses

תוכניה לימות החנוכה – נר חמישי.

No Responses

מעניין ומחכים

תגובות אחרונות

אולי יעניין אותך גם...

מנה חגיגית במיוחד בהכנה פשוטה ובטעם נפלא.

No Responses

קינוח דיאטטי, מהיר וטעים מאוד!

No Responses

מנת דג מלאת תבלינים וארומות, מתאימה גם לסעודת פורים.

No Responses

בין כל הכביסות והבישולים, אל תשכחי את המהות האמיתית.

No Responses

ארוחה מושקעת או גיוון למנה עיקרית בליל שבת. טעים.

No Responses

מחפשת רעיון למשלוחי מנות? עשרות רעיונות כאן בפנים.

2

מתכון מעודן וטעים למנה קצת שונה עם אבוקדו.

No Responses

חציל חגיגי עם טחינה בטעם מופלא. הסוד – בפנים…

No Responses

על משחקי ציור-ופיתוח מיומניות חדשות תוך כדי משחק מהנה!

No Responses

על שפה רגשית ואיך בפועל מפתחים אותה?

No Responses

בואו להכיר מוצרים חדשים ולהכניס למזווה שלכם, והפעם-עלי דפנה!

No Responses

למה יש לנו אחריות על מי שמסתובב ביפו?

No Responses

הדרכה בוידאו לקיפול מפית בצורת סביבון.

No Responses

על נשים שאין להם בית קבע לחזור אליו | ראיון מרתק.

4

האם יום כיפור הוא יום מפחיד או יום מרגיע?

No Responses

עוד אין לך רעיון למשלוח מנות? מקבץ רעיונות למשלוחי מנות בריאים ומכובדים.

No Responses

מהי התנועה הנשית הנלמדת מתוך הפרשה?

No Responses

אחרי שהפוסט הקודם עורר הרבה שאלות, בואי נעשה סדר:

No Responses

יש הרבה צבעים שבורים? בואו נכין מהם צבעים חדשים!

1

מנה קלילה ומכבדת, מתאימה בול לסעודה שלישית!

2

מרק מכל מה שיש בבית. אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד.

1

מכינים את המערכת החיסונית לקראת החורף!

No Responses

למי תתני מחמאה, לזאתי שמרעישה? נקודה למחשבה.

No Responses

בואי, נגיש לו באמת כתר מלוכה!

No Responses

קישוט מקסים לבית מחומרים פשוטים וזולים!

No Responses

מרק עשיר ומנחם. ארוחה שלמה בצלחת אחת.

No Responses

ממשיכים ללמוד איך מתאפרים, והפעם – קונסילר.

No Responses

או צרו איתנו קשר

צרפו אותי 

התכנים החדשים
וגליום התוכן הדיגיטלי שלנו
ישר אליך!