*מבוסס על מבנה הפיוט ליום הכיפורים “על ישראל אמונתו”
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל אֱמוּנָתוֹ, שֶׁעוֹד תָּקוּם יוֹם אֶחָד מֵעָפָר
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל בִּרְכָתוֹ, שֶׁעוֹד יִפְרַח לָהּ גַּן עֵדֶן בַּמִּדְבָּר
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל גַּאֲוָתוֹ, שֶׁבִּשְׁאֵרִית כּוֹחוֹתֶיהָ לוֹחֶמֶת
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל דִּבְּרָתוֹ, שֶׁלֹּא תִּשָּׁאֵר אַף תְּפִלָּה אַחַת מְיֻתֶּמֶת
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל הַדְרָתוֹ, שֶׁבְּקִרְבָתוֹ הִיא לִפְעָמִים מִתְנַחֶמֶת
***
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל וְעִידָתוֹ, לַהֲבִיאָהּ אֶל הַזְּמַן אֲשֶׁר תֵּרָפֵא שָׁמָּה
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל זְכִירָתוֹ, וְאֵין הִיא מְשַׁעֶרֶת עַד כַּמָּה
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל חֶמְלָתוֹ, כְּשֶׁהִיא לֹא מְבִינָה בִּכְלָל מַדּוּעַ וְלָמָּה
***
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל טָהֳרָתוֹ, אַף אִם תֹּאמַר כְּבָר רָחַקְתִּי
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל יִשְׁרָתוֹ, אוֹתָךְ מִסִּפְרִי מֵעוֹלָם לֹא מָחַקְתִּי
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל כַּנָּתוֹ, לִשְׁמֹעַ אוֹתָהּ מִמְּקוֹמָהּ בְּכֵנוּת, בֶּאֱמֶת
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל לְאֻמָּתוֹ, לְהָקִים עֲתִידָהּ הַגּוֹסֵס שֶׁכְּאִלּוּ כְּבָר מֵת
***
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל מַלְכוּתוֹ, הֵן הִמְלִיכָה אוֹתוֹ בַּחוֹלוֹת שֶׁצָּרְבוּ לָהּ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל נְעִימָתוֹ, לְהַשְׁמִיעָהּ נְעִימַת הַתִּקְווֹת שֶׁאָבְדוּ לָהּ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל סְגֻלָּתוֹ, הֵן שְׁאַר הַסְּגֻלּוֹת לֹא עָבְדוּ לָהּ.
***
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל עֲדָתוֹ, לְהָעִיד: רְאוּ אֶת בִּתִּי, רְאוּ אֶת אוֹרָהּ הַבּוֹקֵעַ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל פְּעֻלָּתוֹ, לִפְעֹל עֲבוּרָהּ, כְּשֶׁכָּשְׁלוּ כְּבָר בִּרְכֶּיהָ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל צִדְקָתוֹ, כִּי אוֹסֵף לָהּ שִׁבְרֵי הַצְדָּקוֹת, בְּעִמְקֵי עֳמָקֶיהָ
***
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל קְדֻשָּׁתוֹ, אַף אִם בִּדְחָק הַשָּׁעָה תִּשְׁכַּח קְדֻשָּׁתָהּ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל רוֹמְמוּתוֹ, אַף אִם מְעֻלֶּפֶת הִיא עַל רִגְבֵי אַדְמָתָהּ,
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל שְׁכִינָתוֹ, לְהַשְׁרוֹת אוֹתָהּ עַל תְּשׁוּבָתָהּ, עַל נִשְׁמָתָהּ
עַל בַּת יִשְׂרָאֵל תִּפְאַרְתּוֹ, אֵיךְ שֶׁהִיא, כְּמוֹ שֶׁהִיא, עַל עֶצֶם הֱיוֹתָהּ.
תגובה אחת
שיר נוגע.
יפה מאד