איך_שומרים_על_עור_פנים_בריא_ורענן_קוסמטיקה_לעור_הפנים

איך לשמור על עור הפנים בקיץ? טיפים חשובים לטיפוח העור בקיץ

מאת: רחלי לביא

הקיץ כאן וזה הזמן לשים לב גם לבריאות עור הפנים שלנו.

רוצה לשמור על עור פנים בריא ורענן? להאט הזדקנות ולמנוע פצעונים, כתמים ושאר מרעין בישין? הקיץ שכבר הגיע אלינו מאתגר את העור שלנו ועכשיו יותר מתמיד חשוב להיכנס לשגרת טיפוח נכונה, מגיע לך, מגיע לעור שלך!

5 הכללים הבסיסיים והקריטיים לעור בריא וזוהר:

  1. שתיה

גוף האדם מורכב ברובו ממים. שתיית מים המעשירה את כמות הנוזלים בגוף, תורמת לחילוף חומרים ועוזרת לשמור על מראה עור חיוני, צעיר, מתוח ומבריק.

בקיץ הגוף מפריש ומאבד נוזלים יותר מתמיד, ולכן חשיבות השתיה עולה.

איך תדעי מה כמות המים שעליך לשתות?

הנה נוסחה קלה:

משקל גופך × 30 – לחלק ל-1000.

התוצאה תהיה מספר הליטרים שמומלץ לך לשתות.

לדוגמא: 53 ק”ג × 30 – שווה 1560.

1.56 =1560:1000

כלומר, עליך לשתות 1.56 ליטר ביום.

לפניך כמה טיפים ורעיונות איך להקל על עצמך את השתיה:

– הוספת טעמים טבעיים, כגון: פלח לימון, עלי נענע, מלפפון, קוביית קרח ועוד.

– שימוש בתזכורות ואפליקציות – מעלה את המוטיבציה.

– בקבוק מעוצב ,יפה וטרנדי שייתן חשק לשתות.

– התאמת טמפ’ – בקיץ מים קרים וצוננים, בחורף מים נעימים.

– במסעדה – אל תתלבטו, תזמינו מיד קנקן מים (חינם).

– בקיץ – לא יוצאים מהבית בלי בקבוק מים!

☺ שתו לאט ובהנאה.

 

  1. הגנה.

השמש (קרני הuv-) היא האויב מספר אחת של העור.

נזקי השמש מתרחשים ברבדים רבים של העור, לכן הגנה מהשמש היא הדבר הראשון שעליו נקפיד, לפני תכשירים טיפוליים.

יש שני סוגי קרני שמש הפוגעות בעור:

קרני uvb – אלו הקרניים הקצרות שאליהן אנו נחשפות בזמן השהיה בשמש.

קרני uva – אלו הן קרניים ארוכות אשר חודרות אל השכבות העמוקות יותר של העור. הן חודרות גם דרך זכוכיות ועננים, ולכן גם בימים מעוננים, בדרך למשרד או ברכב, חובה למרוח מקדם הגנה.

לקרני השמש יש השפעות שליליות על העור:

הן גורמות לרדיקלים חופשיים ולאידוי הלחות הטבעית של העור. הן מאפשרות למזהמים סביבתיים לחדור לעור. הן יכולות לגרום אף להאצת תהליכי הזדקנות בעור, וכן למחלות ולרגישויות שונות בעור.

לכן הבסיס לטיפול בעור מתחיל במריחה של קרם הגנה על העור.

מתי, איך וכמה למרוח?

ראשית, חשוב לוודא שעל מקדם ההגנה רשום ‘spf מ-25 ומעלה’. כדאי לבדוק בכיתוב שבצד האחורי של הבקבוק, האם הקרם מגן גם מקרני uva וגם מקרני uvb – מותאם לארצנו.

תכשיר הגנה טוב הוא תכשיר מקופסל – יוצר חציצה בין החומרים הפעילים שבקרם לבין העור, וכך מונע חדירה של החומרים הרעילים.

את מקדם ההגנה מורחים אחרי הקרמים השונים, ולפני האיפור, כ-15-30 דקות לפני היציאה לשמש.

הכמות המומלצת היא זילוף של קרם לאורך אצבע וחצי – קרם מהחנות, וגרגיר אפונה – לקרם פעיל שרכשת אצל קוסמטיקאית מוסמכת.

יש לחדש את המריחה אחת לשעתיים (אפשר לשים קצת קרם בקופסה קטנה, שתהיה בתיק באופן קבוע), או לאחר כל פעולה הגורמת לתכשיר לרדת מהעור.

המריחה השנייה יכולה להיות באמצעות אבקת הגנה או קרם הגנה. הקרם ימרח בטפיחות/טפיפות של הקרם על העור, בעדינות, כדי שהאיפור יישמר ואפילו יתוחזק.

לא לשכוח למרוח את אזורי הצוואר, כפות הידיים וגם השפתיים. הידיים מסגירות את הגיל, השפתיים מתמלאות מהר בקמטוטים מסביב או בפיגמנטציה, ולכן חשוב למרוח גם עליהן.

ביציאה ביום שמש או כשיוצאים לטיול, מומלץ ואפילו חובה – מעבר למריחת מקדם ההגנה – להרכיב משקפי שמש ולחבוש כובע/קסקט.

 

  1. קרם לחות.

כדי שהעור יתפקד בצורה תקינה, חשוב שיהיה רווי בלחות. הלחות מגיעה לעור הן מבפנים והן מבחוץ.

חשוב להתאים לחות ולא להשתמש במוצר פשוט, כי קרם לא מותאם יכול ליצור מגוון בעיות בעור.

כשהעור שלנו רווי בלחות, השכבות הפנימיות שלו מאווררות היטב, העור מתפקד כראוי והתאים מתקנים את עצמם.

כשהעור חסר לחות – השכבות צמודות ולא מאפשרות לחומרים טיפוליים ומתקנים לחלחל פנימה ולרפא את העור.

גם תהליך ההזדקנות מואץ יותר, וסימני הזדקנות יתחילו להופיע מוקדם מהרגיל. העור מגורה ורגיש וכל תהליך לא תקני שמתרחש בו יחמיר, בגלל חוסר הלחות.

כמו כן חשוב שהקרם יהיה מותאם אישית לסוג ולצורכי העור שלך. מה שמתאים לחברה שלך, לא בהכרח תואם את צרכי עורך.

העור עלול לאבד חומרים חיוניים וכמו שכבר הזכרתי, תהליך ההזדקנות מואץ יותר.

עור בעל לחות מאוזנת הוא אחד מהתנאים ההכרחיים להצלחת כל תהליך קליני/טיפולי בעור שלנו.

כמה טיפים לשימוש בקרם הלחות:

מומלץ למרוח את הקרם כשהעור לח.

לאחר שטיפת פנים, ננגב מעט ונמרח מיד את הלחות. כך המים נלכדים בעור והלחות מוגברת.

נמרח את הלחות מפנים הפנים כלפי חוץ, בתנועות מעגליות או בטפיחות.

נמתין כ-5 דקות לספיגה לפני מריחת תכשיר אחר (כמו קרם הגנה או איפור).

נמרח מהקרם גם על הידיים והצוואר.

מומלץ להחליף את סוג הקרם (שוב – התאמה מדויקת ומקצועית) מדי כמה חודשים, כי העור מתרגל לקרם והוא כבר לא אפקטיבי כבהתחלה, ולא יגיב לחומר בהתאם.

שווה להשקיע בקרם לחות טוב. זהו בסיס לתפקוד תקין של העור.

 

  1. שטיפת פנים.

מכיוון שבמשך היום מצטברים על עורנו אבק, לכלוך, זיעה, איפור ומזהמים סביבתיים נוספים,

חשוב לשטוף את הפנים – בעיקר בכל ערב – בסבון פנים המותאם לעורך.

כשהעור לא נקי הוא חסום, והקרמים והחומרים שבהם אנו משתמשים לא יכולים לחדור לעור.

איך שוטפים פנים בצורה נכונה?

ניקוי הפנים הוא תהליך דו שלבי:

*בשלב הראשון מסירים את האיפור במסיר איפור.

*בשלב השני מנקים את הפנים בסבון פנים.

מעסים את הסבון לתוך העור כדקה, מרטיבים את הידיים וממשיכים את ההקצפה והניקוי על העור.

שוטפים במים פושרים ולא חמים!

טיפים:

*השטיפה בערב היא חובה.

אמנם אין המלצה גורפת למספר השטיפות, אך יש לזכור ששטיפות מרובות מייבשות את העור ומגרות אותו.

המלצה אישית שלי:

שטיפה פעם אחת בערב. אם יש לך עור שמפריש שומן – אפשר לשטוף גם בבוקר.

*אחרי ספורט/הזעה – מומלץ לשטוף פנים בסבון פנים.

*אני מניחה את סבון הפנים באמבטיה. בזמן שאני מפנקת את השיער במרכך-כמסכה לשיער (משאירה אותו כמה דקות על השיער לפני השטיפה כדי שירכך) – אני שוטפת את הפנים.

כל הנ”ל בנוגע לשטיפת פנים הוא כמובן בסבון פנים בלבד, וחלילה לא בסבון גוף/ידיים וכולי.

הסבונים הנ”ל מכילים דטרגנטים אשר גורמים לייבוש העור והסרת הפלורה – מערכת ההגנה הטבעית של העור.

 

  1. תזונה.

העשרת התפריט בפירות וירקות עשירים במים כמו: מלפפונים, עגבניות, אבטיח, מלון ועוד.

בנוסף, כדאי לאכול מאכלים המכילים נוגדי חמצון. נוגדי חמצון מאיטים את הזדקנות העור.

הם נמצאים בתה ירוק, בפירות יער, בכורכום ובירקות ירוקים.

שתיה – כפי שכבר הזכרתי, מים עוזרים בפינוי פסולת ושומרים על לחות העור.

לכן כדאי לשתות מים ותה צמחים.

סיבים תזונתיים מסדירים את פעולת המעיים ומסלקים רעלים אשר עלולים לעורר גירוי בעור.

הם נמצאים בפירות ובירקות.

שמנים בריאים – כדאי לשלב בתזונה זרעים ואגוזים לא קלויים, כמו אגוזי מלך ושקדים. וכן שמן זית, זיתים ואבוקדו.

במצבי אקנה אני ממליצה להפחית ככל האפשר ב:

מאכלים עתירי סוכר

מוצרי חלב

פחמימות ריקות

שוקולד

מטוגנים

פיצוחים

 

לאחר שציינו את חמשת הטיפים לשמירה על בריאות העור, אני רוצה לציין חמש טעויות נפוצות בשגרת טיפוח העור, שכדאי להימנע מהן:

  1. בניית שגרת טיפוח בעצמך

כשם שלא תבחרי בעצמך תרופות אלא תתייעצי עם רופא – כך גם בקוסמטיקה פעילה וטיפולית.

אם את רוצה שינוי בעור ותחזוק נכון לטווח ארוך ובריא – פני לקוסמטיקאית שהתמקצעה ולמדה על תאי העור, תפקודם ומרכיבי התכשירים.

הידע והניסיון שלה יסייעו לה בהתאמת התכשיר המדויק לך ולעור שלך.

  1. שינה עם איפור

איפור סותם את הנקבוביות ושוקע בתוכן, ומפריע לתהליכי הריפוי והצמיחה של תאי עור חדשים ובריאים.

בזמן השינה מתרחשים תהליכים בעור, ולכן חשוב שהעור יהיה נקי. כדאי להשתמש בקרם תואם ותומך בתהליכי העור.

אציין שגם מסקרה חובה להסיר!

המסקרה מייבשת את השערות וגורמת לנשירתן, וכן מזיקה לעור העדין שבעפעף התחתון.

  1. קניית מוצרים לא מותאמים

העור שלך לא דומה לעור של אף אחת אחרת. השוני הוא גנטי ותלוי בנתונים נוספים.

מה שטוב עבור חברתך – לא בהכרח מתאים לך.

לכן חשוב לאבחן ולהתאים מוצרים ע”י קוסמטיקאית מיומנת.

 

  1. טיפוח אזור הפנים ודילוג על הצוואר והידיים

כבר הזכרנו את זה אך מדגישה שוב – חשוב למרוח קרמים גם על אזור הצוואר, וכן על אזור הידיים.

לקראת גיל 40 נראה את ההבדל בהזדקנות העור, והידיים הן כרטיס ביקור לגיל… לכן לא נשכח לטפח גם אותן.

  1. מייקאפ מגן מהשמש?

בארצנו החמה אסור לזלזל בהגנה מהשמש, ולכן מייקאפ שאין עליו סימון מפורש של spf – אינו מגן מהשמש!

לא לוותר על מקדם הגנה ייעודי! תכשיר שמהווה גם מקדם הגנה לא מעניק את ההגנה הדרושה.

חשוב לפחות spf 30, והגנה מ-2 סוגי הקרניים – ארוכות וקצרות. ניתן לראות זאת בסימון על התכשיר כ-uva ,uvb.

 

בהצלחה, ואל תזלזלי בעור הפנים שלך!

מגיע להן להיות מטופחות ובריאות. ☺

השאר תגובה

אהבתי 0
היה שווה 0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואי ללמוד איך להתאפר לבד בצורה מקצועית ומחמיאה!

3

מכירים מוצרים חדשים למטבח והפעם- עשבי התיבול.

No Responses

מעניין ומחכים

תגובות אחרונות
איך_שומרים_על_עור_פנים_בריא_ורענן_קוסמטיקה_לעור_הפנים

איך לשמור על עור הפנים בקיץ? טיפים חשובים לטיפוח העור בקיץ

מאת: רחלי לביא

הקיץ כאן וזה הזמן לשים לב גם לבריאות עור הפנים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היא מכסחת אותך. דגשים שצריך לבדוק לפני שיוצאים לכאסח.

No Responses

טיפאיפור – סדנת איפור אישית | פריימר.

No Responses

על נזקי העבודה בישיבה ואיך כן יושבים נכון.

No Responses

מעניין ומחכים

תגובות אחרונות

אולי יעניין אותך גם...

רוצה לפנק בפטיפורים מכובדים – ובריאים? זה אפשרי!

No Responses

מהי ברית אמיתית? על הקשר המדוייק שלנו עם בורא עולם.

No Responses

הקיץ כאן וזה הזמן לשים לב גם לבריאות עור הפנים שלנו.

No Responses

ילדים למטבח!! אין ילד שיתנגד להכין ולאכול את זה…

No Responses

קינוח דיאטטי, מהיר וטעים מאוד!

No Responses

טעים להכיר תבלין חדש! והשבוע – הזנגוויל.

No Responses

מנה מיוחדת עם טיפ סודי לקבלת תערובת אוורירית במיוחד.

No Responses

כדורי לאבנה הם חגיגה לעינים ולחיך, היוגורט עשיר בחיידקי ביו שמסייעים לעיכול.

No Responses

מה להלכות טומאה וטהרה בעופות ובחיות קשור ישירות לימנו אנו?

No Responses

באיזה טמפרטורה את שותה את הקפה שלך? ומה זה אומר עליך?

No Responses

עד שיקרע לי הים… שידוכים – יוצאים לדרך!

No Responses

היום יום ההילולא של הבבא סאלי זיע”א. כמה עובדות על חייו.

No Responses

פרויקט מכבדים את סעודה שלישית שנה שניה יוצא לדרך!

No Responses

עם מה את שותה את הקפה שלך? מבדק עצמי מרתק.

No Responses

לזכות עמ”י ולגאולה בקרוב – ממשיכים בכבוד סעודה שלישית.

No Responses

מקבץ הלכות ראש השנה ויום כיפור לנשים.

No Responses

לחוצה מהחג המתקרב ומהאתגר התזונתי? כך תעברי את החג בשמחה ובבריאות.

No Responses

אוזן המן טעימה במיוחד בנראות פורימית…

No Responses

מסגרת יפיפיה לתמונה שכל אחד יכול להכין בבית!

No Responses

מכינים את המערכת החיסונית לקראת החורף!

No Responses

נשנוש טעים ומזין, מעולה לזמנים של רעב…

No Responses

האם תפקידך להושיע אותו או רק להיות שם לידו?

No Responses

למה לקדש חצי אישה? ומי צייר עלה על הקיר?

No Responses

מנה מקסימה לדיאטה- אטריות האורז ללא גלוטן טעימות וקלות להכנה.

No Responses

מה מפריע לה כל כך? ואיך היא באמת תסדר לבד?

No Responses

או צרו איתנו קשר

צרפו אותי 

התכנים החדשים
וגליום התוכן הדיגיטלי שלנו
ישר אליך!